söndag 21 april 2013

Fiske-helgen

Spenderat hela helgen ute och fiskat från morgon till kväll ;)) Dock inte gett så mycket fisk men mysigt har det varit ;))
Lördagen fiskade vi regnbåge som är en av mina favoriter att fiska men söndagen bestod av gädda ;))

Vi började vid sjön där jag växte upp ute i Anneberg massa små barndomsminnen när man åker dit ;)

Dock såg det inte riktigt ut som det brukar göra och bryggorna va trasiga och sump mark överallt så att lägga i båten va ett enormt blött projekt. Men tack vare lite brädor att hålla lilleman ovanför geggan och mannen min med ett snöre så gick det bra ;)) gummibåten har nu blivit en ultimat handburen fiskebåt med ekolod ;))

Vi såg dock en hel del fisk men inget hugg så efter 2 timmar beslöt vi oss att ta oss upp igen och förflytta oss ;)

Ut mot Fjärås/sätila hållet, där var det lite bättre ;)) helt i lä och strålande solsken så fick jag ett hugg - underbart, dock en liten skit på kilot bara men kul ändå ;))
Efter ett par kast har jag en större på följe som fredrik såg precis när jag tar upp draget ur vattnet,  vi ber lilleman att slänga ner sin jigg försiktigt och pang säger det på hans lilla ul spö, och lilleman som nästan aldrig får fisk blir så stressad och vevar upp på tok för fort, ingen tafs och rycker till och gäddan släpper ;(( han blev ledsen först stackarn, på tok för många känslor samtidigt men kom snart tebax igen och tyckte det va grymt häftigt, synd att han inte fick upp den i båten den va den största fisk han fått säkert 2,5kg.
Vi fortsatte tills mörkret kom.. Super mysig dag och det gör att man längtar ännu mer till nästa helg ;))

Sketfiske ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar