måndag 15 april 2013

Längtar tills nästa fiskeäventyr!

Sjukt taggad tills nästa fiskeäventyr som jag och min älskade man Fredrik ska ha nu i slutet på April.
Vi ska bege oss ner till Blekinge skärgård och fiska med guiden och en av skaparna av betet Mouse, Tony Andersson


Han har ju fångat en hel del 10+are med detta underbara bete ( inkl min man ) och jag ber till fiskegudarna att både jag och mannen min får minst varsin 10+ =)
Det ska bli sjukt kul och datorn följer med oss ner så bloggen håller sig uppdaterad med denna fantastiska helg.


Gårdagens fiskepass var inte alls lika lyckat, fast fortfarande en helt underbart att tillbringa en hel fiskedag men min man.
När vi kom dit och skulle i med gummi båten i Älven hade vi höga förhoppningar om hur dagen skulle bli och ganska snabbt fick jag ett hugg och spänningen är uppe på topp men efter en liten stund så släppte den =( dock senare under dagen började det blåsa väldigt mycket och svårt att fiska av när man 3 minuter senare är inne i vass kanten igen. Vi mötte upp Klas thepikefather och hans vänner i en bedrövligt fin aluminium båt som jag gärna hade haft en likandan i våran ägo och bestämde oss för att åka en bit ut i Älven, dock inte det bästa beslutet i vår lille båt då resan i vanliga fall tar 15 min och vi var inte ens halvvägs efter det i den vinden och bestämde oss för att säga adjö och bege oss tillbaka igen i en bedrövligt guppig färd!!
Ps jag riktigt avskyr när det guppar så hemskt!!

Men det kommer fler dagar med betydligt bättre fiskelycka och vi hoppas Blekinge skärgård kommer bli en dröm helg =)

Vår fiskebåt =)

Jeff Boggs

Sketfiske till er //Miss Leech!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar