måndag 1 april 2013

Lax Premiären!!!

Idag var det den efterlängtade lax premiären som vi som tradition gör nere i Falkenberg i Ätran.
Denna dagen var helt super för oss båda 2, vädret va helt strålande och stället vi stod hela dagen va helt i lä och blev varmt och gott att stå i tröja och värmas av 7+ ¡¡ ;))

Den absolut bästa av dagen va att baby som hade en hemsk premiär förra året började väldigt snabbt med en fin öring,  sen en liten lax, Fredriks första :))) sen fick jag napp!! En ganska tung då jag har full broms på spöt och linan sticker :))) är i ett underbart läge just nu i humöret, det drog och jag mådde super, dock hade jag vid just detta kast tagit av mig mina polariserande glasögon och såg inte sten raset 1,5 m ut i vattnet där lax jäkeln åker in och velar och jag får inte ut han i tid, försöker flytta på mig men linan sprack :((( den känslan när linan smätter tebax och den jäkeln är kvar där stor och fin är hemsk, en liten dö känsla ha ha. Men men vi e glada ändå och det hugger för oss båda igen på liknande stora besar på 2,6 kg långa som satan över 70cm så vi va glada igen, sen fick jag ännu en till :))

Underbar dag :)) en av årets bästa dagar hitills i år :))

Nu e jag helt död efter denna dag, glad men helt av banan trött!!

Imon blir det doktorn kåller osv osv i 2 dagae innan jag äntligen får börja jobba!

God natt så in i !!¡¡
\ Madelene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar