torsdag 30 maj 2013

Mitt första hattrick !

3 kast, 3 fiskar ;-) ett klockrent hattrick fick jag idag ;) kändes strålande *ler*
Jag och Fredrik och lilleman spenderade kvällen ute vid vårat special plaze i havet, underbar dag och massa torskar upp för oss allihopa.
Fredrik startade eftermiddagen med att på 4e kastet fick han en kanonfin öring på 2 kilo ;)!! härlig start ;) en stund senare får jag på en riktigt fin, vilket vi tror va en stadigt öring.. mitt okuma har icke vart så böjt innan, en härlig fajt men tappade den bland stenarna :(((( JAG VA INTE BITTER NU INTE!!!!
bara att bita ihop och fortsätta, utan att tänka mer på de efter några bittra ord så får jag napp igen, en pigg torsk men efter sten fajten med dem förra så kapades linan av när den kom emot stenen jag stog på :(((
LITE BITTER NU.....
Men solen skiner, boysen ler och taggar upp till en ny fajt ;) sen kommer mitt hattrick och 2 till ;)
Romeo ränsade havet på Sjöstjänor ;-) och Fredrik drog upp 6 torskar och en öring..
vid 21 på kvällen emot våran vilja så va vi tvugna att åka hem....
En annan dag igen ;-)
Det som funkade perfekt igår för både öring och torsk va dessa röda jiggar. inköpta på Tajtlajn! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar