torsdag 9 maj 2013

17 gäddor i båten!

Lediga tillsammans idag ;) Lilleman skulle ner till min mamma och leka med alla hans kompisar där och jag och Fredrik fick en hel dag själva på sjön. Åkte bara en 3 mil hemifrån med båten på taket redo som sjutton och det börja spöregna så fort vi lämnat av lilleman i Åsa :(( men tacka gudarna så har vi turen med oss att när vi väl är framme så slutar det och kom en liten stänk under hela dagen sen sprack det upp och va en underbar dag på alla sett och vis ;)) dagen började gott för min del och drog upp 5 gäddor innan Fredrik fick ryck i spöt ;-) men han kom i kapp snabbt ;-)
Totalt blev det 17 gäddor upp i båten idag, 10 för mig och 7 för Fredrik!  Dock inga stadiga madamer men det va en kul dag med mycket hugg och dessa små gäddor va förbannat pigga och starka och flera av dom drog halvmeters hopp ;)) Riktigt kul ;)) Den största och sista gäddan gick till Fredrik på 3,1 kg på hans egengjorda mouse!! :)

Underbar dag vi haft idag, mkt fisk, mkt skratt ;))
Önskar min man allt jäkla skitfiske någonsin till pike-challenge i helgen, Håller stenhårt på han och mousen i tävlingen ;))

Här kommer lite bilder från dagen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar